Utskrift från www.gotland.se/almedalsveckan

Koden till programmering i skolan – spel som lärplattform

Arrangör:
Atea Sverige AB, Microsoft, HP
Dag:
6/7 2016 11:45 - 12:30
Evenemangskategori:
Seminarium
Evenemangstyp:
Workshop
Ämnesområde:
Utbildning
Ämnesområde 2:
Digitalisering
Språk:
Svenska
Plats:
Karamellboden, Södra Kyrkogatan 7
 

Beskrivning av samhällsfrågan

Att tidigt få elever att förstå tanken bakom programmering är numera en del av skolans uppdrag. Men hur lyckas man? Genom att använda spel i undervisningen kan man arbeta med programmering på ett lustfullt sätt och samtidigt arbeta med datalogiskt tänkande redan i grundskolans tidigaste år.

Utökad beskrivning av samhällsfrågan

I denna workshop möter du verksamma lärare som visar praktiska exempel på hur spel kan användas i skolan. Vi utgår från dessa exempel för för att diskutera kodningens plats i klassrummet. Varmt välkommen att bidra.

Kontaktperson 1:
Markus Tobé, Marknadsprojektledare, Atea Sverige AB, 0702034491
Kontaktperson 2:
Lisbeth Johansson, Affärsstöd, Atea Sverige AB, 0722422961
Tillgänglighet
Förtäring
Ja
Sökord:
digitala läromedel, Programmering, Skola, Skolutveckling, spel
Sidvisningar:
368

Kontakta Region Gotland

Region Gotland

Visborgsallén 19
621 81 Visby
Organisationsnummer:
212000-0803

Kontakta Almedalsveckan

Almedalsveckan

Telefon:  +46 (0)498 26 93 10
Telefontid helgfri måndag-fredag
kl. 09:00-12:00 samt 13.00-15.00
E-post: almedalsveckan@gotland.se

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

På www.almedalsveckan.info använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?